Sunday, 30 September 2012

BIRTHDAY PUTERIKU, AZREEN

Assalamualaikum..

29/9/2012..selesai sudah majlis kecil-kecilan menyambut Hari Ulangtahun Kelahiran puteri ke2 ku Azreen binti Amir. Alhamdulillah, dia gembira dengan majlis kecilnya itu. Majlis yang kecil, dihadiri oleh tetamu-tetamu kecil, yang merupakan anak jiran2 dan jugak rakan2 sekolah yang tinggal berdekatan.


Wpun majlis itu kecil, tapi mama tersenyum puas hati. Semuanya mama buat sendiri. Daripada kek hingga ke juadah hidangan untuk tetamu..semuanya mama buat sorang2..hehe

Dulu, ketika mula2 belajar baking membaking nih, hasrat saya cuma satu, nak buat kek birthday untuk anak sendiri. Nak buat cantik2. 
Tertunai sudah hasrat saya. Kiranya ini kali ke2 saya buat kek birthday untuk anak sendiri. Kali pertama bulan April hari tu, birthday pertama puteri bongsu saya Adeelia binti Amir. Masa tu buat kek biasa jer..kali ni cuba buat kek 2 lapis. 
Saja nak uji diri sendiri sama ada boleh buat atau tidak. Setelah banyak ilmu yang saya timba dari rakan2 di FB, akhirnya saya mencuba buat kek 2 lapis ni. 


Alhamdulillah...wpun masih banyak yang perlu diperbaiki..hasil untuk kali pertama tidak mengecewakan. Segala kekurangan pada kek, akan diperbaiki pada masa-masa akan datang.



Bahagian bawah adalah checkered cake, gabungan Kek Coklat Moist & Red Velvet Cake resepi dari Puteri Aida (rakan FB). Sempat jugak ambik beberapa keping gambar kek yang telah dipotong. Tetapi yang bahagian atas, Kek Span Coklat Kekacang tak sempat nak ambik gambar. Laju jer habisnya..hehehe



Juadah untuk santapan tetamu adalah Nasi Dagang & Spagetti. Minta maaflah, tak sempat nak ambik gambar dek kerana terlalu sibuk menguruskan majlis..hehee

1 comment:

Evelyn Gemina said...

Salam kak selly, sorry baru dpt kesini, selamat hari jadi buat puteri akak ya, untung dapat mummy yg pandai buat kek cantek : )