Monday, 30 April 2012

PERIHAL SAKIT MATA

Assalamualaikum ..

Lamanya tak update blog.. Dah naik bersawang dah blog ni..Jap..kena sapu dan kemas2 dulu laa yg patut..baru boleh terima kunjungan tetamu..hehehe



Semuanya gara2 sakit mata yang teramat panjang masanya.
Seumur hidup saya, ni lah kali pertama kena sakit ni.
Selama ni duk tengok org lain dan anak2 yang kena..kita ingat sakit biasa2 jer..rupanya..hanya Tuhan yang tahu.
Sakit sungguh..dah lah sakit, mata pulak sentiasa berair dan bertaik mata..kelabu tak payah cerita.
Tu yang bercuti dari jenguk blog tu..mata tak tahan.
Bila tengok pc..mata berair.. Nak taip pun mata sampai rapat ke keyboard..apa citer.
Bukak FB pun sekajap-sekejap jer itu pun sebab rindu ngan coloteh kawan-kawan. Yang paling penting nak tengok kawan2 masak apa sebenarnya..hehehe

Setelah 2 kali pergi klinik gomen tak baik2 gak..saya cuba ke klinik swasta pulak. Dulu masa anak pompuan ke-2 saya kena sakit mata, bawak pergi ke klinik ni..dgn IzinNYA, terus baik.
Saya pun cuba jugaklah. Mana tahu serasi pulak ubatnya dgn kita kan..?
Alhamdulillah..dengan Izin Allah yang maha penyembuh..dgn 3 ubat makan, 1 antibiotik dan 1 ubat titis, mata saya menampakkan perubahan yg positif. Bengkak muka beransur hilang..bengkak mata jugak hilang..tapi masih lagi kelabu duniaku.
Tak apalah..sabar..mungkin ambik masa sikit untuk sembuh sepenuhnya.

Pagi ni, terjaga seawal jam 5 pagi (wpun cuti..mata memang dah set bangun pagi), masih bertaik mata..tapi pandangan nampak semakin jelas. Taip pun tak payah nak lekapkan mata kat keyboard lagi..
Syukur padamu ya Allah.

Nampaknya..esok dah boleh mula kerja macam biasa. Lama sungguh berMC..dari selasa lepas sampai semalam..seminggu lebih jugaklah. Kalau org belah Kelate Tganu kata..temu tiko. Iaitu dari selasa bertemu selasa semula. hehehe

Selamat sembuh dan selamat kembali bekerja Sally Rashid.

1 comment:

dapurCikWan said...

alhamdulillah..dah sembuh kan..boleh masak macam biasa dah lepas ni =)