Sunday, 4 December 2011

Tempahan Apam Tapai Beras

Assalamualaikum, Selamat Pagi dan Salam 1Malaysia..hehehe

Sally Rashid mcm biasalah...Sabtu Ahad sibuk kat dapur, sibuk dengan anak2..sampai tak der masa nak update blog. So..pagi Isnin dimulakan dengan cerita-cerita yang dah berlalu..citer basi lah katakan..hehe

Biasanya pagi Sabtu dan Ahad kita gi jogging..tapi Sabtu Ahad hari tu tak berkesempatan nak jogging. Sibuk di dapur..siapkan tempahan Apam Tapai Beras. Emmmm..penat boleh tahan..tu baru sikit..belum lagi ambik tempahan ribu riban... (kalau ribu riban, kena pakai pekerjalah jawabnya..ekeke)

Skrg ni beranilah ambik tempahan yang agak banyak..sebab dah ada periuk pengukus yang besar. Tak derlah terkial-kial kat dapur dengan pengukus yang kecik comel tu..dulu nak dapat 100 biji punyalah seksa..skrg..berapa kali angkat dah 100. Alhamdulillah....

Kita memang suka Apam Tapai Beras ni berbanding apam2 lain. Anak2 pun suka. Kalau buat apam lain..mesti anak2 tanya..apam apa ni mama..?? tak mcm biasa pun..
Pekena dengan kelapa yang dikukus dengan daun pandan...tak toleh belakang dah..hilang semua diet..hehehe

Resepi Apam ni kita dah letak dalam N3 yang lama dulu. Saper2 nak tengok resepi..boleh tengok SINI
Sebenarnya lupa nak ambik gambar..bila dah packing..baru teringat tang gambar. Gambar mcm ni pun kira halal lah yer..hehehe





1 comment:

rahel said...

Selamat petang Sally..canteknye..apam tapai beras ni..suka tengok...