Monday, 28 November 2011

Puding Roti...lagi

Sejak si kecik Adeelia tak berapa sihat nih....selalu fikir nak masak sesuatu yg lembut..yang semua org boleh makan termasuk si kecik ni.. Dekat2 nak masuk 8 bulan nih..dia tak mau makan bubur nasi..selera mcm org besar2..nak makan yang keras-keras..padahal gigi pun belum tumbuh lagi..kita bukan apa..makan tu boleh ajer..asal nak kita suap..tapi risau takut susah membuang nanti..

Tengok ada baki roti 3-4 keping..teringin pulak nak makan puding roti sekali lagi. Adeelia pun mesti suka..puding yang lembut dengan rasa susu yg lemak manis.

Masih lagi menggunakan resepi asal PUDING ROTI..tapi tak der pelangi...yg ni sajer-sajer buat corak lain pulak. Tapi yang ni lambat lah sikit sebab...agar2 berwarna tu kena sejukkan dulu..potong2 kemudian masukkan dalam acuan sebelum dituang puding roti di atasnya.

Bila dah siap...cantik jugak jadinya. Yang penting berwarna-warni..hehe. Adeelia pun suka.



4 comments:

rahel said...

Salam Sally...
waa canteknya kaler puding tu...tentu nyaman skali lalu kat tekak..lembuuuut..

Sally Rashid said...

rahel...kita suka sgt segala bagai puding..bagi seloyang boleh hadap sorang-sorang..hehe

Rohah said...

Salam...terpikat saya dengan puding roti nie..cute

Sally Rashid said...

Kak Rohah..terima kasih sudi singgah